Smjer Informatički menadžment, predmet Financijska matematika
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | FINANCIJSKA MATEMATIKA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 2. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 7 |
Broj sati (P + V + S) | 30+30+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Studenti će savladati temeljne matematičke metode i postupake neophode za različite primjene u ekonomiji, praćenje ekonomske dinamike i argumentirano odlučivanje o načinu kreditiranja. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· Izračunati i objasniti probleme vezane uz postotni (više 100, manje 100) te promilni račun
· Izračunati i objasniti probleme vezane za omjere, razmjere i proporcije, pravilo trojno, račun diobe, račun smjese i verižni račun · Utvrditi sličnosti i razlike između jednostavnog i složenog kamatnog računa, dekurzivnog i anticipativnog obračuna kamata te konformne i relativne kamatne stope · Izabrati radi li se o konačnim ili početnim prenumerando ili postnumerando periodičnim uplatama (isplatama) · Pomoću kalkulatora riješiti probleme iz navedenog područja te objasniti dobivene vrijednosti · Utvrditi sličnosti i razlike između više različitih metoda otplate zajma (jednakim anuitetima, jednakim otplatnim kvotama, dogovorenim anuitetima) · Procijeniti koja od metoda je za zajmoprimca povoljnija ovisno o njegovim financijskim mogućnostima · Komentirati i sastaviti otplatnu tablicu zajma pomoću kalkulatora · Procijeniti i izračunati konverziju zajma sa zadanim parametrima · Protumačiti posljedice promjena ugovorenih uvjeta otplate zajma |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Gospodarska matematika: omjeri, razmjeri i proporcije, trojno pravilo, račun diobe (jednostavni, složeni), račun smjese, verižni račun, postotni račun od sto, postotni račun niže (više) sto, promilni račun. Nizovi: pojam, granična vrijednost, aritmetiči i geometrijski niz. Financijska matematika: jednostavni kamatni račun (dekurzivno i anticipativno ukamaćivanje), konačne i sadašnje vrijednosti svote, konačna i sadašnja vrijednost više periodično jednakih svota, ukamaćivanje dekurzivno i anticipativno s prenumerando i postnumerando plaćanjem, dugoročni zajmovi s otplatom jednakim anuitetima na početku i na kraju perioda i otplatom jednakim kvotama (obračun kamata dekurzivan), dugoročni zajmovi jednakim anuitetima krajem perioda (obračun kamata anticipativan). | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, · simulacije |
VJEŽBE:
· Radionice prema određenim zadacima · Rješavanje samostalnih zadataka
|
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Kontinuirana provjera znanja · Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Špoljarić M. (2012): Nastavni materijali za kolegij „Financijska matematika“ interna skripta. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Divjak, B., Erjavec, Z. (2007): Financijska matematika. Varaždin: Fakultet organizacije i informatike Varaždin
2. Relić, B. (2002): Gospodarska matematika, drugo izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika 3. Divjak, B., Hunjak, T., Ostroški, M. (2007): Zbirka zadataka iz matematike. Varaždin: Fakultet organizacije i informatike 4. Šego, B. (2008): Financijska matematika. Zagreb: Zgombić & Partneri – nakladništvo d.o.o. 5. Gruić, B., et al. (2006): Matematika za ekonomiste i menagere. Zagreb: MATE d.o.o i ZŠEM |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |