Smjer Informatički menadžment, predmet Poduzetništvo
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | PODUZETNIŠTVO | |
STATUS PREDMETA | Izborni | |
SEMESTAR | 4. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 6 |
Broj sati (P + V + S) | 30+0+15 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Upoznati studenta sa osnovnim načelima poduzetništva. Kroz obradu primjera iz prakse te usvajanjem osnovnih načela poduzetništva razviti poduzetnički način razmišljanja. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· objasniti osnovne teorije i škole poduzetništva
· objasniti vrste poduzetništva · utvrditi osnovne osobine poduzetnika · utvrditi mogućnosti pokretanja poduzetničkog poduhvata i kreiranje poslovne ideje · odrediti potrebne poduzetničke vještine s obzirom na poduzetničku ideju · prikazati nastanak poduzetničke ideje · razraditi potrebne elemente poslovne skice s obzirom na obilježja poslovne prilike koja se ocjenjuje · usporediti i odabrati moguće izvore financiranja novog poslovnog poduhvata · analizirati i kritički komentirati različite opcije ulaska u poduzetništvo · komentirati i analizirati karakteristike pojedinih oblika poduzetničke infrastrukture · prepoznati temeljne teorije poslovne etike, opisati njihove značajke, te argumentirati stajališta o potrebi · proučavanja i primjene poslovne etike u različitim poslovnim situacijama · utvrditi važnost primjene suvremenih načela poslovne etike u malim i srednjim poduzećima |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Pojam i teorije poduzetništva. Čimbenici koji utječu na poduzetništvo. Poslovna ideja. Poduzetnički projekt. Ocjena učinkovitosti. Istraživanje tržišta. Segmentiranje tržišta i analiza konkurenata. Razvijanje novih proizvoda i usluga. Linije, marke, distribucija i pakiranje proizvoda. Alternative u kreiranju poslovnih opcija. Poduzetnička infrastruktura. Poduzetnička strategija. Funkcija menadžmenta u poduzetništvu. Financiranje poduzetničkog poduhvata. | ||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Teme seminarskih radova pokrivaju cjelokupni teoretski sadržaj kolegija. Seminarska nastava obuhvaća pripremu za kolokvije te njihovu analizu. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, · pojedinačne i grupne vježbe, · simulacije |
SEMINARI:
· Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada. · Rješavanje samostalnih i grupnih zadataka.
|
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Aktivnost na nastavi · Seminarski rad · Esej · Kontinuirana provjera znanja · Pismeni ispit i usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave izradom seminara i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene na kolokvijima, ocjene seminarskog rada te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene te gubi pravo potpisa o uredno izvršenim obvezama. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Ribić, D., Nikolina P.P. (2020): Osnove poduzetništva, Školska knjiga, Zagreb.
2. Hisrich, R. D., Peters, M. P., Shepherd, D. A. (2008): Poduzetništvo. Zagreb: Mate d.o.o. 3. Bedeković, V., Oberman-Peterka, S., Delić, A. Prelas Kovačević, A., Tubić, D., Tomljenović, Lj., Stilin, A. Tolušić, E., Kadlec, Ž., Bakan, R., Jaković, B. Vidak, I., Kostanjevac, M., Špeh, I., Ciriković, E.,(2016): Uvod u poduzetništvo, Virovitica, VSMTI |
||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Dobre, R., (2006): Poduzetništvo. Zadar: Sveučilište u Zadru | ||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |