Smjer Informatički menadžment, predmet Poslovna organizacija
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | POSLOVNA ORGANIZACIJA | |
STATUS PREDMETA | Izborni | |
SEMESTAR | 4. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 6 |
Broj sati (P + V + S) | 30+0+15 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Upoznati studenta sa osnovama organizacije odnosno s osnovnim elementima koji na nju utječu, oblikuju te pomoću kojih se ona formira. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· Pravilno definirati osnovne pojmove vezane uz organizaciju, njenu ulogu, obilježja i specifičnosti.
· Pravilno analizirati brojne činitelje koji utječu na organizaciju kao i na formiranje organizacijske strukture. · Analizirati važnost elemenata koji utječu na organizacijsku strukturu · Pravilno analizirati univerzalne probleme s kojima se suočava organizacija |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Osnove organizacije; pojam i definicije organizacije, ciljevi, vrste, uloga i značenje. Organizacijska načela i metode.
Klasična, neoklasična i moderna teorija. Faktori oblikovanja organizacije; Unutrašnji faktori organizacije (ciljevi i strategija; zadaci i tehnologija; veličina; životni ciklus organizacije; zaposleni). Vanjski faktori organizacije (institucionalni uvjeti; integracijski procesi; tržište); razvoj znanosti i tehnike. Organizacijska struktura. Organizacija elemenata organizacijske strukture. Menadžment; pojam i definiranje; odnos menadžmenta i vođenja; razine menadžmenta i odlučivanje. Organizacijska dinamika; pojam i definiranje promjena. Faktori i vrste promjena; organizacijska kultura. Konflikti u organizaciji; upravljanje konfliktima. poduzeće kao objekt organizacije. Pojam i definiranje poduzeća (poduzetništvo, poduzetnik, pravni oblici). Organizacija i raščlanjivanje funkcija; funkcija istraživanja i studija proizvoda. Rješavanje organizacijskih problema. Istraživanje i oblikovanje organizacije; razvoj organizacije. |
||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Teme seminarskih radova pokrivaju cjelokupni teoretski sadržaj kolegija. Seminarska nastava obuhvaća pripremu za kolokvije te njihovu analizu. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, · simulacije, |
SEMINARI:
· Priprema izrade, prezentacija i obrana seminarskog rada. · Rješavanje samostalnih i grupnih zadataka. |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Aktivnost na nastavi · Seminarski rad · Esej · Kontinuirana provjera znanja · Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi seminara. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene seminara, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Sikavica, P. (2011): Organizacija. Zagreb: Školska knjiga | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
– | ||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |