Smjer Informatički menadžment, predmet Poslovna statistika
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | POSLOVNA STATISTIKA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 4. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 6 |
Broj sati (P + V + S) | 30+45+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Savladavanje temeljnih metoda i postupaka statističke analize potrebnih za samostalnu operativnu statističku analizu slučajeva iz realne poslovne prakse. | ||
UVJETI ZA UPIS PREDMETA | ||
Potrebani položeni predmeti: Matematika (I) i Financijska matematika (II). | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· Utvrđuje značajke statistike kao znanstvene discipline
· Primjenjuje metode uređivanja podataka · Primjenjuje metode grafičkog prikazivanja podataka · Interpretira karakteristike promatranih pojava na temelju njihove grafičke analize · Izračunava i interpretira brojčane pokazatelje deskriptivne statistike · Izračunava, analizira i interpretira primjenom funkcija MS Excel-a brojčane pokazatelje deskriptivne statistike. · Primjenjuje definiciju vjerojatnosti a priori i a posteriori pri rješavanju zadataka. · Razlikuje diskretne i kontinurirane slučajne varijable · Rješava zadatke primjenom formula za očekivanu vrijednost, varijancu, standardnu devijaciju, koeficijent varijacije · Razlikuje distribucije vjerojatnosti (Binomna, Poissonova, Normalna) · Rješava zadatke primjenom formula za distribucije vjerojatnosti (Binomna, Poissonova, Normalna) · Opravdava odabir regresijske i korelacijske analize u analizi realnih podataka · Opravdava odabir i koristiti regresijski model za predviđanje vrijednosti jedne varijable na temelju vrijednosti druge varijable (utvrditi uzročno posljedičnu vezu između promatranih pojava) · Utvrđuje stupanj korelacije (povezanosti) između promatranih pojava · Interpretira dobivene brojčane pokazatelje u smislu prirode povezanosti između promatranih varijabli · Primjenjuje pokazatelje dinamike u analizi vremenskog niza · Primjenjuje grafičku metodu analize dinamike kretanja pojave u vremenskom razdoblju · Koristiti trend model za ocjenu kretanja promatrane pojave u proteklom razdoblju i procijeniti reprezentativnost modela · Predviđa vrijednost promatrane varijable za buduće razdoblje na temelju trend-modela · Interpretira izračunate pokazatelje analize vremenskog niza · Utvrditi značajke inferencijalne statistike · Opravdati odabir metode za procjenu aritmetičke sredine, totala i proporcije osnovnog skupa · Procijeniti parametre osnovnog skupa na temelju uzorka · Interpretirati izračunate parametre osnovnog skupa |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Pojam i zadaća statistike. Statistička obilježja: pojam, vrste i karakteristike. Promatranje i prikupljanje podataka. Sređivanje podataka. Grafičko i tablično prikazivanje podataka. Srednje vrijednosti: aritmetička sredina, geometrijska sredina, harmonijska sredina, mod, medijan, kvartili. Mjere raspršenosti (disperzije): raspon varijacije, varijanca, standardna devijacija. Mjere asimetrije i zaobljenosti. Vjerojatnost, teorijske distribucije. Korelacija: linearna korelacija, korelacija ranga. Regresija: jednostruka linearna regresija, ocjena koeficijenata, odstupanja. Analiza vremenskih nizova. Grafičko prikazivanje. Pojedinačni i skupni indeksi. Srednje vrijednosti. Linearni trend. | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, · simulacije |
VJEŽBE:
· Radionice prema određenim zadacima · Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Kontinuirana provjera znanja · Pismeni ispit, usmeni ispit · Istraživanje |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. M. Čižmešija, N.K. Živadinović (2012): Uvod u gospodarsku statistiku, priručnik, Element, Zagreb | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Galić, R. (2004): Vjerojatnost. Osijek: Elektrotehnički fakultet Osijek
2. Galić, R. (2004): Statistika. Osijek: Elektrotehnički fakultet Osijek 3. Šošić, I. (2006): Primjenjena statistika. Zagreb: Školska knjiga (CD – programska podrška) 4. Šošić, I., Serdar, V. (2002): Uvod u statistiku. Zagreb: Školska knjiga 5. Rozga, A. (1997): Statistika za ekonomiste. Split: Ekonomski fakultet Split |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |