Smjer Informatički menadžment, predmet Poslovni informacijski sustavi
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | POSLOVNI INFORMACIJSKI SUSTAVI | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 5. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | ECTS koeficijent opterećenja studenata | 4 |
Broj sati (P + V + S) | 30+30+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Postići da studenti nauče i shvate temeljne koncepte, principe i arhitekturu informacijskih sustava. Kroz praktičnu nastavu (vježbe i samostalni projekti) postići da student nauče elementarne metode grafičke specifikacije informacijskih sustava. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· Pravilno definirati temeljne pojmove vezane uz sustave općenito, razumjeti teorijski koncept sustava i njegovu vezu s poslovnim sustavom
· Definirati i komentirati koncept poslovnih procesa i njegov značaj za informacijske sustave · Komentirati metode razvoja PIS · Razumjeti/komentirati te izraditi specifikaciju poslovnih aktivnosti/procesa i njihovih tokova podataka, pomoću više grafičkih metoda: DTP, IDEF, UML/DA, ARIS, BPMN · Opisati i komentirati ulogu i zadaće PIS-a u poduzeću · Opisati i objasniti strukturu i dijelove/elemente PIS-a · Definirati i komentirati strateško planiranje PIS i njegovu povezanost sa strateškim poslovnim planiranjem |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Uvod u kolegij temeljni koncepti: podatak, informacija, sustav, znanje, stalne promjene, inovativne osobine IS. Sustav – temeljni pojmovi: koncept sustava, okoline, input /output, upravljanje sustavom, vrste sustava. Primjena teorije sustava: sistemski pristup, sistemska analiza, modeliranje. Metode grafičke specifikacije u razvoju i analizi IS. Pojam i koncept informacijskog sustava. Arhitektura informacijskog sustava. Poduzeće kao poslovni sustav.Koncept poslovnih procesa, unapređenje i preoblikovanje PP .Uloga i zadaća PIS u poslovnom sustavu – povezivanje i usklađivanje ciljeva.Podsustavi PIS-a – ERP sustavi.Upravljanje razvojem PIS – životni ciklus , metode.Upravljanje i gospodarenje PIS-om.Napredne primjene IT .Sigurnost IS. | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Vježbe prate programski sadržaj predavanja. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, · demonstracije |
VJEŽBE:
· Radionice prema određenim zadacima (info-lab) · Rješavanje samostalnih zadataka – projekata
|
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Aktivnost na nastavi · Kontinuirana provjera znanja · Praktični rad · Pismeni ispit, usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Garača Ž. (2008): Poslovni informacijski sustavi. Split: EF Split
2. Vuk, D. (2012): Baze podataka – autorizirana predavanja. Virovitica: VŠMTI |
||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Gates, B., Hemingway, C. (1999): Poslovanje brzinom misli – uporaba digitalnog nervnog sustava, Zagreb: Izvori 2.
2. Panian, Ž. (2001): Poslovna informatika. Zagreb: Potecon d.o.o. 3. Cerić, V., Varga, M. (2004): Informacijska tehnologija u poslovanju. Zagreb: Element 4. Pavlić, M. (2009): Informacijski sustavi. Rijeka: Odjel za informatiku Sveučilišta u Rijeci 5. Internet izvori |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |