Smjer Informatički menadžment, predmet Upravljanje okolišem
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | UPRAVLJANJE OKOLIŠEM | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 1. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 7 |
Broj sati (P + V + S) | 30+0+15 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Cilj ovoga predmeta je upoznati se s mogućim mjerama zaštite prirodnih ekosustava, prepoznati štete koje poslovni sustavi mogu nanijeti prirodnim ekosustavima te potaknuti studente na promišljanje o mogućem razvoju poslovnih sustava u kontekstu održivog razvoja. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· Utvrditi glavne pritiske gospodarskih aktivnosti na prostor, pojedine sastavnice okoliša, prirodne ekosustave i lokalnu zajednicu
· Utvrditi i komentirati glavne ekološke probleme s kojima se suočava zemlja u 21. stoljeću · Utvrditi glavne instrumente politike zaštite okoliša · Obrazložiti ulogu koncepta održivog razvoja u rješavanju problematike razvoja i zaštite okoliša · Obrazložiti funkciju pojedinih sustava upravljanja okolišem u obavljanju gospodarskih aktivnosti · Utvrditi ulogu menadžmenta i znanja u provedbi politike zaštite prirode i okoliša · Identificirati međunarodna pravila i nositelje međunarodne aktivnosti zaštite okoliša. · Izdvojiti zakonsku osnovu i institucije u provedbi politike zaštite okoliša i održivog razvoja u Hrvatskoj · Analizirati učinkovitost politike zaštite okoliša u Hrvatskoj · Istražiti i komentirati odnose ljudske civilizacije prema okolišu iz pojedinih užih područja zaštite i upravljanja okolišem |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Značenje i uloga ekologije. Prirodni ekosustavi i mjere njihove zaštite. Okoliš i politika okoliša. Sustavi upravljanja okolišem. Politika okoliša u razvijenim i siromašnim Zemljama. Upravljanje okolišem na globalnoj i lokalnoj razini. Degradacija biosfere i posljedice degradacije. Osiguranje cjelovitog očuvanja kakvoće okoliša i očuvanje prirodnih zajednica. Otpad, zbrinjavanje otpada i gospodarenje otpadom. Utjecaj čovjeka na onečišćenje zraka, voda i tla i analiza postojećih problema izazvanih nesmotrenim ekonomskim razvojem. Utjecaj genetički modificiranih organizama na okoliš. Ljudsko zdravlje, potrebe i prava u kontekstu politika okoliša. Utjecaj civilizacijskih dostignuća na prirodne ekosustave. Procjene utjecaja na okoliš. Održivi razvoj. Održivo upravljanje okolišem (TQM). Globalni i lokalni problemi upravljanja okolišem. Analiza poslovanja poduzeća s obzirom na ekološko okruženje u kontekstu održivog razvoja. Tehnološka rješenja postojećih ekoloških problema. | ||
SADRŽAJ SEMINARA | ||
Kroz teme seminarskih radova koje se temelje na primjerima iz globalnog i lokalnog okoliša obrađen je cjelokupni teoretski sadržaj predmeta. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, · simulacije |
SEMINARI:
· Priprema seminarskog rada, prezentacija i njegova obrana |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Aktivnost na nastavi · Seminarski rad · Kontinuirana provjera znanja · Pismeni ispit usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave izradom seminara i polaganjem kolokvija. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: pohađanja nastave, aktivnosti studenta na predavanjima i seminarima, postignutih bodova na kolokvijima, postignutih bodova iz seminarskog rada i njegove prezentacije te bodova postignutih na pismenom i usmenom dijelu ispita. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Bešker, M. (2005): Politika okoliša, Kvaliteta i okoliš. Zagreb: Oskar | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Radović, J. (1999): Pregled stanja biološke i krajobrazne raznolikosti Hrvatske sa strategijom i akcijskim planovima zaštite. Zagreb: Državna uprava za zaštitu prirode i okoliša
2. Wildermuth, H. (1994): Priroda kao zadaća. Zagreb: Državna uprava za zaštitu kulturne i prirodne baštine 3. Časopisi: Priroda, Drvo znanja, Ekološki glasnik, Hrvatske šume, Eko revija, Hrvatska vodoprivreda… |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |