Smjer Informatički menadžment, predmet Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada
STUDIJ | MENADŽMENT | |
SMJER | INFORMATIČKI MENADŽMENT | |
ŠIFRA I NAZIV PREDMETA | UVOD U METODOLOGIJU STRUČNOG I ZNANSTVENOG RADA | |
STATUS PREDMETA | Obvezni | |
SEMESTAR | 1. semestar | |
BODOVNA VRIJEDNOST I
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE |
ECTS koeficijent opterećenja studenata | 3 |
Broj sati (P + V + S) | 30+15+0 | |
OPIS PREDMETA | ||
CILJEVI PREDMETA | ||
Dati pregled osnovnih pojmova s područja znanstveno-istraživačkog rada, osposobiti studente za samostalnu provedbu jednostavnijih istraživanja te pisanje, izlaganje i prezentiranje seminarskih radova. | ||
OČEKIVANI ISHODI UČENJA ZA PREDMET | ||
· Utvrditi osnovne pojmove u području metodologije stručnog i istraživačkog rada
· Analizirati značaj i ulogu etike u istraživačkom proces · Rangirati glavne faze istraživačkog procesa · Valorizirati postupke i aktivnosti unutar glavnih faza istraživačkog procesa · Analizirati osnovna obilježja akademskog jezika i stila pisanja · Potvrdite osnovne korake u procesu pisanja seminarskog rada · Procijeniti primjerenost količine dokumentacijske osnove rada ( korištena literatura, napomene/fusnote, ilustracije) |
||
SADRŽAJ PREDAVANJA | ||
Razvoj i pristup istraživanjima kroz povijest. Istraživački rad i istraživačka etika.Metodološki pristup istraživanju. Tijek i glavne faze istraživačkog procesa s naglaskom na stručno istraživanje. Metode prikupljanja podataka. Sređivanje, obrada i stručna analiza i razumijevanje prikupljenih podataka. Interpretacija podataka. Pripremanje i pisanje izvještaja. Osnovna obilježja stručnih i znanstvenih radova s naglaskom na stručne radove na visokim učilištima. Struktura, pisanje i tehnička obrada seminarskog rada. Prikupljanje i proučavanje literature, selekcija podataka, pisanje bilježaka, napomene, citiranje i način uporabe citata. Prezentiranje seminarskog rada. | ||
SADRŽAJ VJEŽBI | ||
Tijekom izrade vježbi primjenjuju se teorijska znanja vezana za strukturu, pisanje, tehničku obradu, izlaganje i prezentiranje seminarskog rada. | ||
NAČIN IZVOĐENJA NASTAVE | PREDAVANJA:
· predavanja, · diskusije, |
VJEŽBE: · Priprema izrade i izlaganje vježbi uz primjenu računalnih prezentacija · Rješavanje samostalnih zadataka |
PRAĆENJE RADA STUDENATA: | ||
· Pohađanje nastave
· Aktivnost na nastavi · Istraživanje · Kontinuirana provjera znanja · Praktični rad (izrada vježbi) · Kolokviji, pismeni ispit i usmeni ispit |
||
OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU | ||
Stečeno znanje studenta provjerava se tijekom nastave sudjelovanjem u izradi vježbi. Završna ocjena znanja studenta formira se na usmenom ispitu kao zajednička ocjena: aktivnosti studenta na predavanjima, ocjene vježbi, ocjene kolokvija te ocjene pismenog i usmenog dijela ispita. Ako student izostane s nastave više od 30% sati predavanja, gubi sve bodove koji se odnose na predavanja pri formiranju konačne ocjene. | ||
OBVEZATNA LITERATURA | ||
1. Bedeković, V. (2011): Osnove metodologije stručnog i znanstvenog rada. Virovitica: Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici | ||
DOPUNSKA LITERATURA | ||
1. Tkalac Verčić, A., Sinčić Ćorić, D., Pološki Vokić, N. (2010): Priručnik za metodologiju istraživačkog rada. Zagreb: M.E.P.d.o.o.
2. Vujević, M. (2006): Uvođenje u znanstveni rad u području društvenih znanosti. Zagreb: Školska knjiga |
||
NAČINI PRAĆENJA KVALITETE KOJI OSIGURAVAJU STJECANJE IZLAZNIH ZNANJA, VJEŠTINA I KOMPETENCIJA | ||
Studenti će aktivno prisustvovati i raditi na nastavi. Evidencija rada studenata i njihova napretka prikazivati će se tjedno prema zadanim elementima praćenja. Na kraju semestra bit će napravljena evaluacija kolegija i nastavnika. S druge strane, podatke o postizanju ishoda učenja i napretku studenata korist će nastavnici za samoevaluaciju i eventualno restrukturiranje nastave, metoda rada i ocjenjivanja studenata. |