Sukladno dopusnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (KLASA: UP/I-602-04/06-11/00006; URBROJ: 553-07-07-0015), od 14. rujna 2007. godine na Visokoj školi za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici u akademskoj godini 2007/2008. ustrojen je smjer: Informatički menadžment.

Sukladno Bolonjskoj deklaraciji i Zakonu o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju trajanje stručnog studija informatičkog menadžmenta je šest semestara, odnosno tri godine, težina studija je 180 ECTS bodova. Studij će se izvoditi kao redoviti i izvanredni.

Stručni prvostupnik/stručna prvostupnica ekonomije.
Baccalaureus/baccalaurea ekonomije (bacc. oec.; b. oec.)

Završetkom stručnog studija informatičkog menadžmenta, sukladno studijskom programu, polaznici/polaznice steći će kompetencije upravljanja poslovnim sustavima srednjeg i višeg stupnja složenosti na poslovima «middle menagementa», odnosno upravljanja i implementacije informacijskih poslovnih sustava, kompetentnog vođenja informatičkih projekata te mogućnost nastavka visokog obrazovanja na diplomskom studiju. Kompetencije stečene stručnim studijem informatičkog menadžmenta mogu se podijeliti na opće i posebne:

Opće kompetencije temelje se na cjelovitom poslovnom i ekonomskom obrazovanju koje sadrži temeljna teoretska, metodološka i aplikativna znanja s područja poslovne ekonomije (poslovne i ekonomske analize, sinteze, predviđanja postupaka i posljedica, poslovne funkcije u poslovanju profitnih i neprofitnih organizacija).

Posebne kompetencije temelje se na visokostručnoj i profesionalnoj osposobljenosti za područje menadžmenta u informatici, kao i na značajnoj programerskoj obuci koja je prvenstveno usmjerena vođenju projekata, a manje samom programiranju.

1. Ekonomska teorija

Stjecanjem kompetencija u ovom području studenti će moći:

  • poznavati i razumjeti odgovarajuće teorije, načela, principe i zakonitosti suvremene ekonomije,
  • razlikovati utjecaje pojedinih elemenata tržišta na rezultat poduzeća u modernoj ekonomiji,
  • analizirati međuodnos tržišta, odluka i ponašanja poslovnih organizacija.

Navedene kompetencije se stječu kroz kolegije: Osnove ekonomije, Ekonomika trgovačkih društava, Matematika

2. Menadžerska znanja i vještine

Stjecanjem kompetencija u ovom području studenti će moći:

  • razumjeti osnovne pojmove kojima se određuje menadžment, njegovo poimanje i uloga,
  • usporediti i razlikovati pristupe i teorije menadžmenta, razine menadžmenta kao i okolinu menadžmenta,
  • poznavati ulogu i važnost  funkcija menadžmenta (planiranja, organiziranja, upravljanja ljudskim potencijalima, vođenja i kontrole)  neodvojive od menadžera na svim razinama menadžmenta i u svim organizacijama,
  • uočiti izazove modernog menadžmenta povezane sa temama raznolikosti, etike, društvene odgovornosti, svjetskom poslovnom scenom i informacijskom tehnologijom.

Navedene kompetencije se stječu kroz kolegije: Menadžment, Poduzetništvo, Poslovna organizacija, Poslovno pregovaranje, Menadžment ljudskih resursa, Upravljanje kvalitetom, Trgovačko pravo, Radno pravo.

3. Informacijske tehnologije u suvremenom poslovanju

Stjecanjem kompetencija u ovom području studenti će moći:

  • pravilno analizirati temeljne pojmove iz područja informatike,
  • razumjeti ulogu i važnost informatike u ekonomiji i društvu,
  • koristiti Internet kao računalnu mrežu u svrhu poslovnih aktivnosti
  • razlikovati različite oblike e-biznisa, te znati objasniti njihove karakteristike i namjenu u praktičnoj primjeni,
  • razumjeti te izraditi specifikaciju poslovnih aktivnosti/procesa pomoću više grafičkih metoda.

Navedene kompetencije se stječu kroz kolegije: Informatika, Građa računala i operacijski sustavi, Osnove programiranja, Računalne mreže, E-Business, Poslovni informacijski sustavi, Baze podataka, Projektiranje i analiza informacijskih sustava.

4. Praćenje i analiza okruženja menadžmenta

Stjecanjem kompetencija u ovom području studenti će moći:

  • analizirati okruženje menadžmenta, uočiti promjene i prilagoditi poslovanje novonastalim okolnostima,
  • istraživati i analizirati tržište za potrebe procjenjivanja konkurentske pozicije, definiranja ključnog tržišnog segmenta i potreba i ponašanja potrošača,
  • analizirati i usporediti utjecaj interkulturalizma i nacionalne kulture na funkcije menadžmenta i menadžerske procese.

Navedene kompetencije se stječu kroz kolegije: Marketing, Poslovno komuniciranje, Interkulturalni aspekti menadžmenta, Business Intelligence, Završni rad.

5. Praćenje profitabilnosti i potreba za financiranjem poslovnih organizacija

Stjecanjem kompetencija u ovom području studenti će moći:

  • pratiti, analizirati i planirati troškove poslovanja pojedinih odjela, proizvoda ili usluga,
  • koristiti i analizirati financijske izvještaje kao podlogu za donošenje menadžerskih odluka,
  • procijeniti financijsku vrijednost poduzeća, analizirati strukturu kapitala i odabrati najpovoljnije izvore financiranja.

Navedene kompetencije se stječu kroz kolegije: Financijska matematika, Osnove računovodstva, Financijski menadžment, Poslovna statistika.

6. Praksa u informatičkom menadžmentu

Stjecanjem kompetencija u ovom području student će moći:

  • sudjelovati u upravljanju poslovnih funkcija na prvoj i srednjoj razini menadžmenta,
  • implementirati i upravljati poslovnim informacijskim sustavima,
  • voditi informatičke projekte za potrebe malih i srednjih poslovnih organizacija.

Navedene kompetencije stječu se kroz kolegije: Menadžment, Menadžment ljudskih resursa,  Poslovna organizacija, Poduzetništvo, Poslovno komuniciranje, Marketing, Upravljanje kvalitetom, Poslovna etika, Interkulturalni aspekti menadžmenta, Trgovačko pravo, Radno pravo, Osnove programiranja, Poslovni informacijski sustavi, Baze podataka, Računalne mreže, Projektiranje i analiza informacijskih sustava, Završni rad.

7. Komplementarne vještine

Stjecanjem kompetencija u ovom području studenti će moći:

  • učinkovito samostalni i timski djelovati,
  • usmeno i u pisanom obliku predstaviti rezultate svog rada,
  • učinkovito komunicirati sa svim dionicima u poslovnom okruženju,
  • osvijestiti važnost i potrebu poštivanja etičkih normi i etičkog ponašanja u procesu menadžmenta,
  • osvijestiti ulogu čovjeka kao važnog čimbenika održivog razvoja,
  • osvijestiti potrebu i važnost cjeloživotnog učenja.

Navedene kompetencije se stječu kroz kolegije: Poslovni engleski jezik (I, II, III, IV), Poslovni njemački jezik (I, II, III, IV), Poslovne etika, Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada, Upravljanje okolišem.

  • Prepoznati i formalnim metodama opisati odvijanja nekog procesa iz stvarnog svijeta.
  • Identificirati trendove u ICT tehnologijama na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Razvijati web projekte uz osnovno korištenje elemenata HTML/CSS-a
  • Povezeti strateško poslovno planiranje s planiranjem poslovnih informacijskih sustava
  • Kreirati jednostavne baze podataka
  • Analizirati obilježja računalnih mreža te ustanoviti osnovne komunikacijske protokole
  • Ustanoviti osnovne specifičnosti i potrebe operacijskih sustava Windows/Linux/Unix.
  • Ustanoviti zakonitosti funkcioniranja tržišta i suvremene ekonomije
  • Primijeniti relevantne matematičke i statističke metode u ekonomskoj praksi
  • Upravljati računovodstvenim poslovima i upravljati troškovima
  • Razlikovati i klasificirati financijske izvještaje i postupke financijske kontrole i revizije
  • Procijeniti mogućnosti korištenja i financiranja iz EU fondova
  • Koristiti uredske softverske alata (Office paketi)
  • Preispitati načela održivog razvoja u poslovanju
  • Ustanoviti zakonsku regulativu koja utječe na poslovanje
  • Upravljati ljudskim potencijalima u malim i srednjim poduzećima
  • Ustanoviti specifičnosti financijskih tržišta i institucija
  • Razlikovati alate za strateško planiranje (stablo problema i ciljeva, SWOT analiza)
  • Sastaviti prijedlog istraživačkog procesa za zadani problem
  • Promjeniti vještinu multikulturalturalne komunikacije s poslovnim partnerima i korisnicima na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku
  • Sastaviti prijedlog marketinškog plana i planova provođenja promotivnih aktivnosti u online i offline okruženju
  • Sastaviti prijedlog poslovnog plana

1.godina

I semestar

PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS Obavezan / izborni
Osnove ekonomije 45 15 0 7 O
Matematika 30 0 30 7 O
Upravljanje okolišem 30 15 0 7 O
Uvod u metodologiju stručnog i znanstvenog rada 30 0 15 3 O
Informatika 30 0 30 6 O
Poslovni engleski/njemački jezik I 15 0 30 3 O

II semestar

PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS Obavezan / izborni
Ekonomika trgovačkih društava 30 0 30 6 O
Financijska matematika 30 0 30 7 O
Trgovačko pravo 30 15 0 6 O
Građa računala i operacijski sustavi 30 0 30 8 O
Poslovni engleski/njemački jezik II 15 0 30 3 O

2.godina

III semestar

PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS Obavezan / izborni
Osnove računovodstva 30 0 30 7 O
Menadžment 45 15 0 6 O
Uvod u ICT tehnologije 30 0 0 6 O
Radno pravo 45 15 0 6 I
Poslovno komuniciranje 15 30 0 5 I
Organizacijsko ponašanje 30 30 0 6 I
Poslovni engleski/njemački jezik III 15 0 30 3 I

IV semestar

PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS Obavezan / izborni
Poslovna statistika 30 0 45 6 O
E-Business 45 0 15 6 O
Poduzetništvo 30 15 0 6 I
Marketing 45 15 0 6 I
Poslovna organizacija 30 15 0 6 I
Poslovna etika 30 0 0 3 I
Poslovni engleski/njemački jezik IV 15 0 30 3 I

3.godina

V semestar

PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS Obavezan / izborni
Financijski menadžment 30 0 15 6 O
Poslovni informacijski sustavi * 30 0 30 4 O
Uvod u baze podataka * 30 0 30 5 O
Gospodarstvo Europske unije 30 30 0 5 O
Projektiranje i analiza informacijskih sustava 30 0 30 6 O
Stručna praksa 9 O
Poslovno pregovaranje 15 0 30 4 I

VI semestar

PREDMET PREDAVANJA SEMINARI VJEŽBE ECTS Obavezan / izborni
Menadžment ljudskih resursa 30 15 0 5 O
Računalne mreže 30 0 15 6 O
Završni rad 8 O
Upravljanje kvalitetom 30 15 0 6 I
Interkulturalni aspekti menadžmenta 30 30 0 5 I
Business Intelligence 30 15 15 5 I

* Ne izvode se od akademske godine 2019/2020